Esence v křesťanské tradici

Na prvním místě jsou Svátosti a Modlitba

Jmenuji se Šárka Sarah Maria Hyánková - z úcty k papeži Františkovi jsem vyslyšela povolání ke studiu na Institutu františkánských studií, ale jsem velice ráda i se spiritualitou Augustiniánů, Premonstrátů, Salesiánů,  Benediktínů či Jezuitů ..... Potkala jsem zde skvělé lidi, kteří vnesli do mého života velkou inspiraci a pomoc pro moji Duši a Srdce.

Jsem zakladatelka Biblické Aromaterapie, která je inspirována příběhem Myrophores.  Provedu vás základními informacemi jak bylinky a esenciální oleje mají své důstojné místo v křesťanské tradici a církvi, a je zcela bezpečné je používat.
Neboť je to příběh Lásky. 

Vztah posvátného a lidského

Jsem modlitbou zcela okouzlena, obzvláště kontemplativní . Je to nádherný vztah s Ježíšem Kristem, který mi dává životní sílu a Radost, ale který mi také zjevuje, co by si Bůh přál a kde můžeme přiložit ruku k dílu a pomáhat.
Během několikaleté kontemplativní praxe skupiny, kterou vedu u sv. Tomáše v Praze, se začalo vynořovat upozornění ať se pokusíme vnášet Světlo a Lásku do různých rozepří nad tím, co je esoterika a New age a co není. 
Pomůžeme tak uklidnit srdce některých praktikujících katolíků, ale i kněží, kteří vidí "pohanské" ohrožení zcela ve všem.

Jedním z ožehavých témat jsou bylinky a esenciální oleje.

Esenciální oleje jako něco zcela přirozeného v lidském životě používám již 30 let. Jen tak pro radost, pro relaxaci, pro harmonizaci emocí, na masáže, do ozdravných koupelí, na bolest zubů, hlavy, kašel či jiných trápení těla........ Pro uklidnění, zmírnění stresu....... radostnou kontemplaci ......

Naprosto stejná péče o každodenní život, jako tomu bylo v dobách raného křesťanství v komunitě, která se organizovala kolem Ježíše Krista. Tyto pečující snahy daly základ vzniku Myrophores - Svaté ženy jež nosí aromatické látky.

Po stopách dávných
Myrophores

Co pojem Myrophores
 znamená

Duch Svatý ke mě promlouvá i skrze Ikony, jsou geniálním svědectvím a zdrojem informací a tak jsem začala odkrývat tento příběh a nechala se vést. 

Ikona Myrophores nám přináší
poselství, abychom si uvědomili, že veškerá zkouška, všechno utrpení, každá klikatá cesta vede k životu.

Všechno je zaměřeno směrem ke Slávě Vzkříšeného , kterou vyjadřuje bílá, nebo radostná barva roucha anděla.

"Jděte a oznamte dobrou zprávu celému světu".

Je to příběh o Lásce, oddanosti, neoblomnosti a pokračující službě lidí, kteří zůstali v blízkosti Pána prostřednictvím jeho utrpení a pohřbu.

Z překladu z řečtiny Μυροφόροι / Murophóroi ; latinsky: Myrophorae ; slovanské církve: Жены-мѷроносицы; v rumunském jazyce: Mironosiţe ) nebo myrrhbearers - ti, kteří nosí myrhu a aromatické látky,  nositelé parfémů - nositelé života .....

Termín tradičně označuje ženy s myrhou, které přišly ke Kristovu hrobu brzy ráno, aby ho našly prázdný. 
Jako první byly svědky vzkříšení
- jsou tedy považovány za "svaté ženy " rovny apoštolům -  apoštoly apoštolů , první nositelky dobrých zpráv - první evangelizátorky.

Je několik variant náhledu na tento příběh -  dvě ženy u hrobu , nebo  Tři Marie,  nebo jiné varianty jsou termíny, které se běžně používají.
Zahrnuti jsou také Josef z Arimatie a Nikodém , kteří sňali tělo Ježíše z kříže, nabalzamovali ho myrhou a aloe ( aloe je aramjeský výraz pro Santal ) , zabalili do čistého plátna a uložili do nového hrobu. ( Matouš 27: 55-61 , Matouš 28: 1-10 , Marek 15: 40-16: 11 , Lukáš 23: 50-24: 10 , Jan 19: 38-20: 18 ).

Příběh Lásky k Ježíši Kristu, zejména žen nesoucích Myrhu, ale i Josefa a Nikodéma i sv. Petra, který jako první z mužů přiběhl k prázdnému hrobu Ježíše, na upozornění žen svědčících o Vzkříšení.
Tyto ženy nesoucí Myrhu - z textu Bible - Marie Magdaléna, Marie Theotokos, Joanna, Salome a Marie Kleopasova a z tradice - Susanna a Marie a Marta z Bethany - nejen sloužily Ježíši při Jeho smrti, ale sloužily mu a byly s ním po celý život. Milovaly ho a následovaly  z Galileje (Mat. 27: 55-56, Marek 15:41).
Mnoho z nich (Marie Magdaléna, Joanna, Susanna a Marie a Marta z Bethany) poskytly Ježíši službu ze svých vlastních prostředků (Lukáš 8: 3 ). 
Marie Theotokos ( Panna Maria ) nejen porodila a vychovávala Ježíše, ale byla přítomna a na určité úrovni, pomohla usnadnit Jeho první zázrak, proměnu vody na víno na Svatbě v Káně (Jan 2: 1-11).
Tyto ženy se věnovaly Kristu a Jeho službě. Marie Magdaléna pomazala Ježíše olejem, což předznamenalo jeho smrt (Jan 12: 3, 7). 

Byli ti, kteří byli pevní, zůstali s Ježíšem při jeho ukřižování a projevovali odvahu a oběť při pokusu o pomazání jeho mrtvého těla. 
To znamená, že zůstali věrní i při všech překážkách a těžkostech a to samé platí i pro nás, kteří se v Biblické Aromaterapii Myrophores inspirujeme pro současnou dobu a vnášíme  Modlitbu a  péči o Rozkvétání Života do každodenního života našich rodin a společenství.

Myrophorické ženy, přicházejí , aby mateřsky obklopily svou jemností a svou láskou tělo Páně, jsou svědky zázraku Vzkříšení, a stávají se "duchovními matkami" všech křesťanských žen, které v církvi trpělivě vnášejí jemnost do kamenných, či zraněných srdcí lidí  , aby se jejich srdce proměnilo v srdce z masa. 

Šárka Sarah Maria Hyánková - zakladatelka Biblické Aromaterapie 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky